חשבות שכר

חשבות שכר

על מנת להפיק תלושי שכר לעובדים נדרש לפתוח תיק ניכויים ברשויות המס (טופס 5329).
תיק ניכויים בביטוח לאומי יפתח תיק אוטומטית לאחר מכן.
בתיק הניכויים יש לדווח ולשלם את סכומי המס המנוכים מהעובדים על ידי המעביד ומועברים למס הכנסה וביטוח לאומי.
על פי חוק דיני עבודה, במועד קליטת עובד יש למסור לו הודעה לעובד תוך 7 ימים ובו פרטים על תנאי ההעסקה, שעות עבודה, תנאים סוציאליים וממונה ישיר. אי מסירת הודעה זו הינה עיברה ועלולה לגרור עמה קנסות כבדים.
על העובד למלא טופס 101 בעל שנה בה הוא מצהיר על פרטיו האישיים ומקורות הכנסה ומצרף תיאום מס במידה ויש הכנסה נוספת.

מסמכים נדרשים לצורך הפקדת תלושי שכר:

  1. טופס 101 מלא וחתום בידי העובד + תיאום מס אם יש.
  2. צילום תעודת זהות של העובד.
  3. קופת פנסיה ופרטי הפרשות סוציאליות אם ישנן.